Wiosna w środku zimy

Weekend 06-08.03.2020 Spędziłem u mojego serdecznego przyjaciela w Kielcach. Piątkowe popołudnie spędziliśmy na graniu na konsoli, ale w sobotę rano wybraliśmy się na przejażdżkę po niezwykle malowniczych okolicach, ponad wszelką wątpliwość wartych zwiedzenia.

Pierwszym miejscem, do którego się wybraliśmy, był kamieniołom Szewce w gminie Sitkówka-Nowiny. Głębokość wyrobiska to około dwadzieścia metrów. Dotarliśmy na miejsce idąc łagodnym szlakiem niebieskim. Na miejsce prowadzą widoczne, czytelne znaki, co w znaczący sposób ułatwia dostęp do tego miejsca.

Na szlaku widać było już pierwsze oznaki zbliżającej się wiosny.

W dalszej kolejności odwiedziliśmy miejscowość Miedzianka i wdrapaliśmy się na szczyt górki o tej samej nazwie. Miedzianka (354 m n.p.m.) zawdzięcza swoją nazwę wydobywanej w tym miejscu rudzie miedzi. Okoliczne góry zostały zrównane z ziemią celem wydobycia tego kruszcu, lecz Miedzianka nadal stoi, górując nad okolicą.

Około południa dotarliśmy do opuszczonego Pałacu Tarłów na Podzamczu Piekoszowskim.

Potem było piwko kraftowe w knajpce…

… A na koniec spacer po Ślichowickim kamieniołomie.